Auto töövedelike vahetus on hooldusprotsess, mis hõlmab mootoriõli, jahutusvedeliku, pidurivedeliku ja muude vajalike vedelike vahetamist.
See tagab mootori, pidurisüsteemi ja jahutussüsteemi optimaalse töö, pikendab auto eluiga ning tagab ohutu kasutamise.

Sõiduautode piduriklotside vahetus

Piduriklotside vahetus on kriitiliselt oluline hooldusprotseduur, mis mõjutab otseselt sõiduki pidurdusvõimet, juhitavust ja üldist liiklusohutust. Piduriklotsid on kulumaterjal ning alluvad loomulikule kulumisele. Õigeaegne vahetus on hädavajalik — selle eiramine võib viia pidurikettaste kahjustuseni, pidurdusteekonna pikenemiseni, süsteemi ülekuumenemiseni ning äärmuslikel juhtudel avariiohuni.

Soovitused:

  • Kontrollida piduriklotside seisukorda iga 10 000–15 000 km järel.
  • Kui klotside hõõrdepinna jääkpaksus on alla 3 mm, tuleb need vahetada.
  • Ebaühtlase kulumise või metallilise heli ilmnemisel pidurdamisel tuleb klotsid koheselt vahetada.
  • Klotside vahetamisel on soovitatav hinnata ka pidurikettaste seisukorda ja vajadusel need vahetada.
  • Piduriklotsid tuleb alati vahetada komplektina kogu telje ulatuses (vasak + parem pool korraga).
  • Kasutada tuleb ainult kvaliteetseid ja sertifitseeritud piduriklotse, mis vastavad tootja spetsifikatsioonidele.
Piduriklotside vahetus ühel teljel (StaLem Performance OÜ materjalidega) - 75.- €
Piduriklotside vahetus ühel teljel (kliendi materjalidega) - 150.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode pidurikettaste vahetus

Pidurikettaste vahetus on tootja poolt ettenähtud hooldusprotseduur, mille eesmärk on taastada pidurisüsteemi tõhusus, kõrvaldada vibratsioonid ja müra ning tagada sõiduki ohutus. Nii nagu piduriklotsid, on ka pidurikettad kuluv materjal, mis allub mehaanilisele kulumisele, ülekuumenemisele ja deformatsioonile. Õigeaegne vahetus on oluline — viivitamine võib põhjustada pidurdusteekonna pikenemist, piduripedaali vibratsiooni ning halvendada sõiduki juhitavust.

Soovitused:

  • Pidurikettad tuleb vahetada kriitilise kulumise, deformatsiooni, mõrade, sügavate soonte või pidurdamisel tekkivate vibratsioonide korral.
  • Kettad tuleb alati vahetada paarikaupa ühel teljel.
  • Koos pidurikettastega tuleb tingimata paigaldada uued piduriklotsid.
  • Kasutada tuleks ainult kvaliteetseid ja sertifitseeritud varuosi, mis vastavad tootja tehnilistele nõuetele.
  • Pärast uute ketaste paigaldamist tuleb läbida sisse sõitmise periood — vältida tugevat pidurdamist esimese 200–300 km jooksul.
Pidurikettaste vahetus ühel teljel (StaLem Performance OÜ materjalidega) - 150.- €
Pidurikettaste vahetus ühel teljel (kliendi materjalidega) - 250.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode pidurisadulate remont ja hooldus

Pidurisadul on ketaspidurisüsteemi üks võtmekomponente, mille ülesanne on suruda piduriklotsid vastu piduriketta pinda. Aja jooksul võivad sadulad määrduda, kuluda, roostetada või nende kolvid ja liugurid võivad kinni jääda. See mõjutab pidurdamise efektiivsust, põhjustab klotside ebaühtlast kulumist ning võib viia pidurite ülekuumenemiseni.
Pidurisadulate remont ja hooldus on tööde kompleks, mille eesmärk on taastada sadula normaalne töövõime, pikendada selle komponentide eluiga ning tagada kogu pidurisüsteemi usaldusväärne toimimine.

Soovitused:

  • Pidurisadulaid soovitatakse hooldada iga 30 000–50 000 km järel või iga teise-kolmanda piduriklotside vahetuse ajal.
  • Kinni jäänud kolvid või liugurid tuleb viivitamatult hooldada või vahetada, kuna need mõjutavad otseselt sõiduki ohutust.
  • Kasutada tuleks ainult kvaliteetseid remondikomplekte ja kõrget temperatuuri ning pidurivedeliku mõju taluvaid määrdeid.
Pidurisadulate hooldus- ja remonditööd (StaLem Performance OÜ materjalidega) - 60.- €/tund
Pidurisadulate hooldus- ja remonditööd (kliendi materjalidega) - 100.- €/tund
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode seisupiduri remont ja hooldus

Seisupidur (käsipidur) on süsteem, mis hoiab sõidukit paigal seismise ajal, eriti kallakul. Sõltuvalt konstruktsioonist võib seisupidur olla mehaaniline (trossiga), ketaspidur eraldi mehhanismiga pidurisadulas, trummelpidur või elektrooniline (EPB – elektrooniline parkimispidur).
Aja jooksul seisupiduri komponendid kuluvad, määrduvad, võivad kinni jääda ning kaotada oma efektiivsuse, mistõttu vajab süsteem regulaarset hooldust ja vajadusel remonti.

Soovitused:

  • Seisupidurit tuleks kontrollida ja hooldada regulaarselt iga 15 000–20 000 km järel või vähemalt korra aastas.
  • Trosse tuleb vahetada esimeste kinni kiilumise või ebaühtlase pidurdamise tunnuste ilmnemisel.
  • Pärast komponentide lahtivõtmist või vahetamist on alati vajalik süsteemi korrektne reguleerimine.
  • Ärge kasutage sõidukit mittetöötava seisupiduriga – see on ohuks nii sõiduki seismisel kui ka parkimisel.
Seisupiduri hooldus- ja remonditööd (StaLem Performance OÜ materjalidega) - 60.- €/tund
Seisupiduri hooldus- ja remonditööd (kliendi materjalidega) - 100.- €/tund
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode pidurisadulate värvimine ilma eemaldamiseta

Soodne viis anda autole värske ja sportlik ilme — ilma sadulaid eemaldamata ja süsteemi ei avata.

Teenuses sisaldub:

  • Pidurisadulate pindmine puhastus.
  • Rasvatustamine spetsiaalsete vahenditega.
  • Kaitsekate pidurikettale, voolikutele ja vedrustusele.
  • Värvimine kuumakindla värviga (2–3 kihti).
  • Kuivatus + rataste paigaldus tagasi.
Eelised:
  • Kiire — töö kestus 3–5 tundi.
  • Soodne — hea hind visuaalse efekti eest.
  • Ohutu — sadulaid ei eemaldata, süsteemi ei avata.
Mida peaks teadma:
  • Tehniline seisukord sadulatel ei kontrollita ega taastata.
  • Tulemuseks on kosmeetiline uuendus, mitte remont.
  • Soovitatav ainult hästi hoitud, lekkevabade sadulate puhul.
Värvivalik saadaval kohapeal! Broneeri aeg!

Neljast pidurisadulast kiire värvimise hind sõidukil - 135.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode pidurisadulate restaureerimine ja värvimine

Pidurisadulate restaureerimine ja värvimine on tööde kompleks, mille eesmärk on mitte ainult taastada sadulate visuaalne välimus, vaid ka kaitsta neid korrosiooni, mustuse ja kõrge temperatuuri mõjude eest. Lisaks esteetilisele väärtusele pikendab see tööde protsess komponentide eluiga ja võimaldab avastada varjatud defekte, eriti keerulistes kliimatingimustes kasutatavatel sõidukitel.
Vajadusel tehakse ka kolbide ja remondikomplekti vahetus.

Tööetapid:

  • Sadulad eemaldatakse autolt (kui demontaaž toimub meie tõstukil).
  • Sadulad demonteeritakse: eemaldatakse kolvid, tihendid, tolmukatted, vedrud ja liugurid.
  • Hinnatakse korpuse, kolbide ja tihendite seisukorda.
  • Sadulad puhastatakse mustusest, vana värvist, roostest ja korrosioonist (kasutatakse liivapritsi, harju, abrasiive).
  • Pinnad töödeldakse puhta metallini ja karestatakse optimaalse värvi nakkumise saavutamiseks.
  • Pinnad rasvatustatakse ning kaetakse kuumakindla värvi või lakiga.
  • Pärast kuivamist paigaldatakse uued tolmukatted, tihendid, liugurid ja kolvid (vajadusel).
  • Sadulad paigaldatakse tagasi autole koos kõigi kinnitusmomentide järgimisega (kui töö tehakse meie töökojas).
  • Töö lõpus tehakse pidurisüsteemi õhutamine ja pidurivedeliku täielik vahetus (kui sadulad eemaldati meie juures).
Värvivalik saadaval kohapeal! Broneeri aeg!

Neljast pidurisadulast restaureerimise ja värvimise hind (kliendi poolt demonteeritud) - 350.- €
Neljast pidurisadulast restaureerimise ja värvimise hind (meie poolt demonteeritud) - 700.- €
Kolbide ja remondikomplektide vahetus: lisandub varuosade maksumus vastavalt vajadusele.
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Teave klientidele

Minimaalne arvestuslik tööaeg mis tahes teenuse osutamisel on 0,25 tundi.
StaLem Performance OÜ ei vastuta kliendi autosse jäetud esemete säilimise eest.
Pärast ratta/rataste eemaldamisega seotud tööde teostamist on klient kohustatud kontrollima ja vajadusel pingutama rattapolte/-mutreid 100 km järel.