Auto töövedelike vahetus on hooldusprotsess, mis hõlmab mootoriõli, jahutusvedeliku, pidurivedeliku ja muude vajalike vedelike vahetamist.
See tagab mootori, pidurisüsteemi ja jahutussüsteemi optimaalse töö, pikendab auto eluiga ning tagab ohutu kasutamise.

Sõiduautode mootoriõli vahetamine
Mootoriõli vahetamine on üks auto tehnilise hoolduse olulisemaid protseduure, mille eesmärk on tagada mootori töökindlus ja pikk kasutusiga. Protseduur nõuab kindla tegevusjärjekorra järgimist ning sobivate tarvikute kasutamist.
Soovitused:
- Õli tuleks vahetada rangelt vastavalt tootja hooldusgraafikule (tavaliselt iga 2 000–15 000 km järel või kord aastas).
- Iga õlivahetuse käigus tuleb kindlasti vahetada ka õlifilter ning karteri tühjenduspolt koos tihendiga.
- Kasutada tohib ainult sertifitseeritud mootoriõlisid, mis vastavad konkreetse mootori nõuetele.
Mootoriõli vahetus (kliendi materjalidega) - 50.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode pidurivedeliku vahetus
Pidurivedeliku vahetus on tootja poolt ette nähtud hooldusprotseduur, mille eesmärk on tagada pidurisüsteemi töökindlus ja ohutus. Aja jooksul kaotab pidurivedelik oma omadused, imab endasse niiskust õhust (on hügroskoopne), mille tulemusel langeb selle keemistemperatuur. See suurendab intensiivsel pidurdamisel piduririkke ohtu ning kiirendab pidurisüsteemi sisemiste komponentide korrosiooni.
Soovitused:
- Pidurivedelikku soovitatakse vahetada iga 2 aasta järel või 30 000–40 000 km läbimisel, isegi kui vedeliku tase pole muutunud.
- Kasutada tuleb ainult sõiduki tootja poolt soovitatud vedelikku (DOT tähise järgi).
- Vahetuse käigus tuleb vältida niiskuse või mustuse sattumist pidurisüsteemi.
Pidurivedeliku vahetus (kliendi materjalidega) - 50.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode manuaalkäigukasti õlivahetus
Manuaalkäigukasti õlivahetus on oluline hooldusprotseduur, mille eesmärk on säilitada mehaanilise käigukasti töökindlus ja pikendada selle kasutusiga. Õli tagab hammasrataste, sünkronisaatorite ja laagrite piisava määrimise, kaitseb ülekuumenemise ja kulumise eest ning aitab kaasa sujuvale käiguvahetusele.
Soovitused:
- Käigukastiõli soovitatakse vahetada iga 60 000–100 000 km järel (või vastavalt tootja hooldusgraafikule).
- Kasutada tuleks ainult sobiva viskoossuse ja spetsifikatsiooniga õli (näiteks GL-4, GL-5).
- Õlivahetus on eriti oluline intensiivse kasutuse korral, näiteks agressiivne sõidustiil, haagise vedu või tihe linnaliiklus.
Manuaalkäigukasti õlivahetus (kliendi materjalidega) - 50.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode roolivõimendi õlivahetus
Roolivõimendi hüdrovedeliku vahetus on tootja poolt ette nähtud hooldusprotseduur, mille eesmärk on tagada roolisüsteemi korrektne ja pikaajaline töö. Aja jooksul kaotab vedelik oma omadused, määrdub kulumisosakestega ning võib põhjustada müra, tõmblusi rooli pööramisel, lekkeid ja roolivõimendi pumba enneaegset riket.
Soovitused:
- Roolivõimendi vedelikku soovitatakse vahetada iga 40 000–60 000 km järel või kord 2–3 aasta jooksul.
- Kasutada tuleb ainult sõiduki tootja poolt soovitatud vedelikku (nt ATF, CHF jne).
- Roolivõimendi pump ei tohi töötada ilma vedelikuta — see võib põhjustada tõsiseid kahjustusi.
Roolivõimendi õlivahetus (kliendi materjalidega) - 50.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!

Sõiduautode jahutusvedeliku vahetus
Jahutusvedeliku vahetus on tootja poolt ette nähtud hooldusprotseduur, mille eesmärk on tagada mootori jahutussüsteemi tõhus töö ning vältida selle ülekuumenemist, korrosiooni, katlakivi teket ja vedeliku külmumist külmades tingimustes.
Soovitused:
- Jahutusvedelikku tuleb vahetada vastavalt tootja hooldusgraafikule (tavaliselt iga 2–5 aasta järel või 40 000–100 000 km läbimisel).
- Erinevat tüüpi antifriise ei tohi omavahel segada, kui ei ole kindel nende sobivuses.
- Kasutada tuleb ainult kvaliteetseid ja tootja poolt heaks kiidetud jahutusvedelikke.
Jahutusvedeliku vahetus (kliendi materjalidega) - 50.- €
Kõik hinnad sisaldavad käibemaksu!
.
.
Teave klientidele
Minimaalne arvestuslik tööaeg mis tahes teenuse osutamisel on 0,25 tundi. StaLem Performance OÜ ei vastuta kliendi autosse jäetud esemete säilimise eest. Pärast ratta/rataste eemaldamisega seotud tööde teostamist on klient kohustatud kontrollima ja vajadusel pingutama rattapolte/-mutreid 100 km järel.